LA PINEDA I LA CALA

Punt de partida: Cala Fornells (Peguera). Final en el mateix punt de partida. 20 m.
Itinerari: Cala Fornells – divisòria del coll de s’Escolana – Torre de Cap Andritxol – Cap Andritxol – Caló d’en Monjo – Punta de na Cerdana – Cala Fornells.
Durada: 2.5h sense aturades. 4.5 km de recorregut i 225 m de desnivell.
Tipus: circular, apta per a famílies amb nins petits (+5a).

Proposem un interessant recorregut per una zona de pineda costanera, culminat amb espectaculars vistes al mar i a una costa retallada per l’incansable evestida de les ones. A més trobarem una torre de defensa del segle XVI.

L’excursió comença a cala Fornells (Peguera), exactament en el vial que arrenca entre els hotels Coronado i cala Fornells. De seguida desapareix l’asfalt i transitam per una pista àmplia a on trobarem una barrera que impedeix el pas als vehicles. Seguirem de front fins que el camí gira cap a l’esquerra, moment en el que sortim per la dreta agafant el tirany central (el que queda més a prop de la pista). Per un tàlveg cobert de pins pujarem suaument fins a la divisòria del coll de s’Escolana. Girant ara a l’esquerra la recorrerem prop d’un reixat fins arribar a la torre de Cap Andritxol. Aquí gaudirem d’unes panoràmiques extraordinàries.
Perllongant el recorregut en el mateix sentit ens acostarem fins els penya-segats del Cap Andritxol.

Tornarem cap a la torre i un poc abans d’arribar ens desviarem pel camí principal que la deixa a la esquerra encara que només uns metres. A l’alçada de la talaia localitzarem a la dreta un estret i pedregós tirany per a on baixarem fins al caló d’en Monjo. És un tram curt però de terreny amb fort pendent i obliga a anar un poc alerta. A la part baixa, veurem un desviament a la dreta que ens conduirà arran de mar. Les aigües cristal·lines del caló ens convidaran a fer un capfico.

Envoltarem la cala per sobre del penya-segat fins a l’escar que hi ha al costat oposat. 60m per darrere la construcció trobarem una paret i un camí que es el que hem de seguir; encara que hi ha més d’un, si seguim sempre per la dreta (costat del mar) no ens podem perdre. Així arribarem a la punta de na Cerdana, just al costat de cala Fornells a on finalitzam la passejada.