LA COSTA ANDRITXOLA

LA COSTA ANDRITXOLA. CALA D’EGOS

Punt de partida: Coll des Vent (Port d’Andratx). 167 m.
Itinerari: Coll des Vent – pla de sa Bassota – camí de cala d’Egos – can Coves – cala d’Egos – camí de sa Sibil·la – coll des Vent.
Durada: 2.5h sense aturades. 6 km de recorregut i 275 m de desnivell.
Tipus: circular, apta per a nins petits (+4a).

Passejada molt còmode per les muntanyes de la costa andritxola que ens portarà a la magnífica cala d’Egos, on les seves aigües cristal·lines ens convidaran a donar-nos un reconfortant capfico si el temps acompanya.

L’única petita dificultat d’aquesta caminada és trobar el punt de partida. Recorreguent l’av. Gabriel Roca Garcias del Port d’Andratx, just abans d’arribar al Club de Vela, giram a la dreta pel carrer anomenat carretera Aldea Blanca. Sobre aquest prendrem el segon carrer a l’esquerra, carrer de Cala d’Egos, fins a una bifurcació que seguirem per la dreta deixant de costat el desviament a l’hotel Mon Port. De seguida canviam l’asfalt per un camí de terra. Podríem començar a caminar aquí mateix, fins i tot retallant els revolts de la pista per algunes dreceres, però no té un gran interès natural. Seguim doncs amb el cotxe fins que la pista arriba al punt més alt, el coll des Vent.

Partim pujant per la dreta al costat d’un forn de calç, itinerari que ens oferirà les millors panoràmiques dels voltants. Agafant sempre a mà esquerra en les dues cruïlles evidents que ens sortiran al pas (la primera en el pla de la Bassota), ens trobarem descendint cap a la cala. A mitja baixada trobarem un desviament a la dreta que ens conduirà directament a cala d’Egos. Allà els variats tons blaus de l’aigua actuaran com un bàlsam.

Per tornar al punt de partida tenim dues opcions: desfer el camí per on hem arribat a la cala fins a l’últim desviament pres en la baixada, girant en aquest punt a la dreta per recórrer l’ampli camí fins al punt de partida.
O bé localitzar un tirany, a la dreta just sortint de la cala, que puja amb fort pendent durant un curt tram per sobre dels penya-segats que vigilen el tram de costa conegut com sa Sibil·la; aquest caminoi surt finalment a una altra pista molt ampla, que recorrerem fins al coll des Vent on finalitzam el recorregut.